مـنـتـديـات الـجـيـل الـصـاعـد
أهلا وسهلا بك أيها الزائر/ة زدتنا شرفا بوجودك بمنتديات الجيل الصاعد أتمنى لك أن تقضي أروع وأجمل الأوقات بمنتدانا الأخلاقي والإسلامي بإذن الله للدخول إلى المنتدى إضغط على كلمة دخول أسفل وللتسجيل إضغط على كلمة تسجيل أسفل وحياكم الله في منتدانا.

مـنـتـديـات الـجـيـل الـصـاعـد

أهلا وسهلا بكم في منتديات الجيل الصاعد نتمنى لكم أن تقضو أروع وأجمل وأحلى الأوقات في منتدانا الزاهر الصاعد بإذن الله تعالى حياكم الله
 
الرئيسيةمكتبة الصورس .و .جبحـثالأعضاءالمجموعاتالتسجيلدخول
أهلا وسهلا بكم في منتديات الجيل الصاعد
نتمنى لكم قضاء أجمل الأوقات معنا وشكرا
 
مع تحيات إدارة منتدى الجيل الصاعد

('أهلا وسهلا بك يا زائر في منتدي الجيل الصاعد نتمنى ان تقضي

أروع واجمل الاوقات في منتدانا ونتمنى ايضا ان تكون في تمام الصحة والعافية')


شاطر | 
 

 نبذةعن محمود درويش مترجمة بانجليزية

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
الحنش الاسود
عضو مبذع
عضو مبذع
avatar

ذكر
عدد المساهمات : 132
تاريخ الميلاد : 17/08/1995
تاريخ التسجيل : 16/09/2010
العمر : 22
الموقع : الكرة الارضية في المنزل
العمل : ايش ما بدك
المزاج المزاج : متقلب مع توقع نزول زخات من العصبية

مُساهمةموضوع: نبذةعن محمود درويش مترجمة بانجليزية   الإثنين نوفمبر 01, 2010 2:24 am

محمود درويش (13 مارس 1941 - 9 أغسطس 2008)، أحد أهم الشعراء الفلسطينيين والعرب الذين ارتبط اسمهم بشعر الثورة والوطن. يعتبر درويش أحد أبرز من ساهم بتطوير الشعر العربي الحديث وإدخال الرمزية فيه. في شعر درويش يمتزج الحب بالوطن بالحبيبة الأنثى. قام بكتابة وثيقة إعلان الاستقلال الفلسطيني[1] التي تم إعلانها في الجزائر
[عدل] حياته
هو محمود سيدأحمد درويش شاعر فلسطيني وعضو المجلس الوطني التابع لمنظمة التحرير الفلسطينية، يُسمونه شاعر فلسطين له دواوين شعرية مليئة بالمضامين الحداثية ولد عام 1941 في قرية البروة وهي قرية فلسطينية تقع في الجليل[2] قرب ساحل عكا.حيث كانت أسرته تملك أرضا هناك. خرجت الأسرة برفقة اللاجئين الفلسطينيين في العام 1947 إلى لبنان ،ثم عادت متسللة عام 1949 بعيد توقيع اتفاقيات الهدنة، [3] لتجد القرية مهدمة وقد أقيم على أراضيها موشاف (قرية زراعية إسرائيلية)"أحيهود".[4][5] وكيبوتس يسعور[6]. فعاش مع عائلته في قرية الجديدة.
بعد إنهائه تعليمه الثانوي في مدرسة يني الثانوية في كفرياسيف انتسب إلى الحزب الشيوعي الإسرائيلي وعمل في صحافة الحزب [7] مثل الاتحاد والجديد التي أصبح في ما بعد مشرفا على تحريرها، كما اشترك في تحرير جريدة الفجر التي كان يصدرها مبام.
اعتقل من قبل السلطات الإسرائيلية مرارا بدأ من العام 1961 بتهم تتعلق بتصريحاته ونشاطه السياسي وذلك حتى عام 1972 حيث توجه إلى للاتحاد السوفييتي للدراسة، [8] وانتقل بعدها لاجئا إلى القاهرة في ذات العام حيث التحق بمنظمة التحرير الفلسطينية، [9] ثم لبنان حيث عمل في مؤسسات النشر والدراسات التابعة لمنظمة التحرير الفلسطينية، علماً إنه استقال من اللجنة التنفيذية لمنظمة التحرير احتجاجاً على اتفاقية أوسلو. كما أسس مجلة الكرمل الثقافية.[10]
شغل منصب رئيس رابطة الكتاب والصحفيين الفلسطينيين وحرر مجلة الكرمل. كانت اقامته في باريس قبل عودته إلى وطنه حيث أنه دخل إلى فلسطين بتصريح لزيارة أمه. وفي فترة وجوده هناك قدم بعض أعضاء الكنيست الإسرائيلي العرب واليهود اقتراحا بالسماح له بالبقاء وقد سمح له بذلك.
ساهم في إطلاقه واكتشافه الشاعر والفيلسوف اللبناني روبير غانم، عندما بدأ هذا الأخير ينشر قصائد لمحمود درويش على صفحات الملحق الثقافي لجريدة الأنوار والتي كان يترأس تحريرها (يرجى مراجعة الصفحة الثقافية لجريدة الأنوار عدد 13/ 10 / 2008 والتي فيها كافة التفاصيل عن طريقة اكتشاف محمود درويش) ومحمود درويش كان يرتبط بعلاقات صداقة بالعديدمن الشعراء منهم محمد الفيتوري من السودان ونزار قباني من سوريا وفالح الحجية من العراق ورعد بندر من العراق وغيرهم من أفذاذ الادب في الشرق الأوسط
[عدل] شِعْرِه

صورة تجمع جورج حبش ومحمود درويش وياسر عرفاتبدأ بكتابة الشعر في جيل مبكر وقد لاقى تشجيعا من بعض معلميه. عام 1958، في يوم الاستقلال العاشر لإسرائيل ألقى قصيدة بعنوان "أخي العبري" في احتفال أقامته مدرسته. كانت القصيدة مقارنة بين ظروف حياة الأطفال العرب مقابل اليهود، استدعي على إثرها إلى مكتب الحاكم العسكري الذي قام بتوبيخه وهدده بفصل أبيه من العمل في المحجر إذا استمر بتأليف أشعار شبيهة.[11] استمر درويش بكتابة الشعر ونشر ديوانه الأول، عصافير بلا أجنحة، في جيل 19 عاما. يعد شاعر المقاومة الفلسطينية، وان شعره مر بعدة مراحل.
[عدل] مؤلفاته
عصافير بلا أجنحة (شعر) - 1960.
أوراق الزيتون (شعر).1964
عاشق من فلسطين (شعر)1966
آخر الليل (شعر).1967
مطر ناعم في خريف بعيد (شعر).
يوميات الحزن العادي (خواطر وقصص).
يوميات جرح فلسطيني (شعر)
حبيبتي تنهض من نومها (شعر).1970
محاولة رقم 7 (شعر).
مديح الظل العالي (شعر).
هي أغنية... هي أغنية (شعر).
لا تعتذر عما فعلت (شعر).
أعراس.
العصافير تموت في الجليل.1970
أحبك أو لا أحبك (شعر).1972
تلك صوتها وهذا انتحار العاشق.1975
حصار لمدائح البحر (شعر).
شيء عن الوطن (شعر).
ذاكرة للنسيان.
وداعاً أيتها الحرب وداعا أيها السلم (مقالات).
كزهر اللوز أو أبعد
في حضرة الغياب (نص) - 2006
لماذا تركت الحصان وحيداً.1995
بطاقة هوية (شعر)
أثر الفراشة (شعر) - 2008
أنت منذ الآن غيرك (17 يونيو 2008، وانتقد فيها التقاتل الداخلي الفلسطيني).
«لا أريد لهذي القصيدة أن تنتهي» الديوان الأخير الذي صدر بعد وفاة الشاعر محمود درويش عن دار رياض الريس في آذار 2009
[عدل] وفاته
توفي في الولايات المتحدة الأمريكية يوم السبت 9 أغسطس 2008 [12] بعد إجراءه لعملية القلب المفتوح في مركز تكساس الطبي في هيوستن، تكساس، التي دخل بعدها في غيبوبة أدت إلى وفاته بعد أن قرر الأطباء في مستشفى "ميموريـال هيرمان" (بالإنجليزية: Memorial Hermann Hospital‏) نزع أجهزة الإنعاش بناء على توصيته.
و أعلن رئيس السلطة الفلسطينية محمود عباس الحداد 3 أيام في كافة الأراضي الفلسطينية حزنا على وفاة الشاعر الفلسطيني، واصفا درويش "عاشق فلسطين" و"رائد المشروع الثقافي الحديث، والقائد الوطني اللامع والمعطاء" [13]. وقد وري جثمانه الثرى في 13 أغسطس في مدينة رام الله حيث خصصت له هناك قطعة أرض في قصر رام الله الثقافي. وتم الإعلان أن القصر تمت تسميته "قصر محمود درويش للثقافة".
وقد شارك في جنازته آلاف من أبناء الشعب الفلسطيني وقد حضر أيضا أهله من أراضي 48 وشخصيات أخرى على رأسهم رئيس السلطة الفلسطينية محمود عباس. تم نقل جثمان الشاعر محمود درويش إلى رام الله بعد وصوله إلى العاصمة الأردنية عمان، حيث كان هناك العديد من الشخصيات من الوطن العربي لتوديعه.
[عدل] في الموسيقى
أشعاره وضعها الكثيرين في أغنيات وأناشيد مثل : مارسيل خليفة، أحمد قعبور، بشار زرقان , ماجدة الرومي
[عدل] وصلات خارجية
موقع محمود درويش الرسمي
هوية الروح
آخر صائد محمود درويش "لاعب النرد":رثاء الذات واستشراف الموت
الاجندة
قصائد محمود درويش صوتيات
فيديو محمود درويش
قصائد محمود درويش
مقالة الكاتب سلمان مصالحة عن محمود درويش في صحيفة "هآرتس" بالانكليزية، سبتمبر 2008: He made a homeland of words
موقع إسلام سيفلايزيشن(الحضارة الإسلامية)
صور تشييع الشاعر محمود درويش
«كان ما سوف يكونُ»...رحل محمود درويش. علي " صحيفة أوان" (مقالة)
ماذا قالوا عن محمود درويش
قصائد الشاعر محمود درويش باللغة الإنجليزية
قصائد الشاعر محمود درويش باللغة العربية
فيديو جنازة محمود درويش
صور من بيت عزاء الراحل محمود درويش
قصائد مصورة للشاعر محمود درويش
[عدل] مصادر
كتاب شعراء النهضة العربية للاستاذ فالح الحجية الكيلاني
^ جريدة الجريدة - تاريخ الولوج 9 أغسطس-2008
^ ميدل إيست أونلاين - تاريخ الولوج 9 أغسطس-2008
^ دويتشه فيله/ DW-WORLD/Arabic - تاريخ الولوج 9 أغسطس-2008
^ كاتب إعلان الاستقلال الفلسطيني واجه مضاعفات حادة/ العربية نت - تاريخ الولوج 9 أغسطس-2008
^ موقع محمود درويش - تاريخ الولوج 9 أغسطس-2008
^ رجاء النقاش، محمود درويش شاعر الأرض المحتلة. دار الهلال الطبعة الثانية. ص97
^ الجزيرة نت - تاريخ الولوج 9 أغسطس-2008
^ BBC ARABIC.COM - تاريخ الولوج 9 أغسطس-2008
^ العربية نت - تاريخ الولوج 9 أغسطس-2008
^ محمود درويش، الجزيرة نت - تاريخ الولوج 9 أغسطس-2008
^ مقابلة معه بالعبرية نشرت في "زو هديرخ" عام 1969
^ الموت يختطف الشاعر الفلسطيني الكبير محمود درويش/ إيلاف - تاريخ الولوج 9 أغسطس-2008
^ عباس ينعي درويش "نجم فلسطين" ويعلن الحداد ثلاثة أيام / CNN ARABIC - تاريخ الولوج 9 أغسطس-2008



ترجمة من العربية إلى الإنجليزية




Mahmoud Darwish (March 13, 1941 to August 9, 2008), one of the most important Palestinian and Arab poets who have their name associated with hair revolution and the nation. Dervis is one of the most prominent contributed to the development of modern Arabic poetry and the introduction is in it. In Darwish's poetry blends love the homeland Balhabibp female. He wrote the Palestinian Declaration of Independence [1] that have been declared in Algeria

[Edit] life
Is Mahmoud Bottom Darwish Palestinian poet and a member of the National Council of the Palestine Liberation Organization, called the poet of Palestine has collections of poetry, filled with of implications modernist was born in 1941 in the village of Al a Palestinian village located in the Galilee [2] near the coast of Acre. Where the family owns land there. Out of the family, accompanied by Palestinian refugees in 1947 to Lebanon, then returned infiltrating in 1949 after the signing of the armistice agreements, [3] to find the village destroyed has been established on its territory Moshav (farming village Israeli) "Ohehud." [4] [5] and Kibbutz Yas'ur [ 6]. He lived with his family in the new village.

After completing his secondary education in secondary school in Kfar Yassif Lenny joined the Israeli Communist Party and worked in the Party press [7] such as the Union and the new by later to become the supervisor of the edit, also participated in the liberation of Al-Fajr, which was issued by Mapam.

Arrested by the Israeli authorities repeatedly starting from 1961 on charges related to his comments and his political activity and until the year 1972, when it went to the Soviet Union to study, [8] and then moved to the refugees to Cairo in the same year, where he joined the Palestine Liberation Organization, [9], and then to Lebanon where he worked Posted in institutions and studies of the Palestine Liberation Organization, noted that he resigned from the Executive Committee of the PLO in protest against the Oslo agreement. He also founded the cultural magazine Caramel [10].

Served as President of the Association of writers and journalists, the Palestinians and the free magazine Caramel. His stay in Paris before returning to his homeland where he entered a statement to Palestine to visit his mother. In his time there made some members of the Knesset, the Israeli Arabs and Jews, a proposal to allow him to stay has allowed him to do so.

Contributed to the release and detection of Lebanese poet and philosopher Robert Ghanem, when the latter published poems of Mahmoud Darwish on the pages of the Educational Supplement of El-Anwar, which was headed by editor (please see page cultural newspaper lights the number of 13.10.2008 and in which all the details on how the discovery of Mahmoud Darwish ), Mahmoud Darwish was linked to relations of friendship Balaadidinm Fitouri poets including Mohamed from Sudan, Nizar Qabbani, Syria and Iraq, Faleh authentic from Bandar and thunder from Iraq and other Avmaz literature in the Middle East

[Edit] hair

George Habash, a pool and Mahmoud Darwish, Yasser Arafatbdo writing poetry at an early age has been met with some encouragement from his teachers. In 1958, on Independence Day of Israel gave a tenth of the poem entitled "My Brother the Hebrew" in a ceremony hosted by his school. The poem is a comparison between the living conditions of Arab children against Jews, called on their impact to the Office of the Governor's military Ptobejh and threatened the separation of his father's work in the quarry if the author of poems like [11]. Continued Darwish, writing poetry and published his first poetry book, Birds Without Wings, in generation 19 years. The poet of Palestinian resistance, and his hair over several stages.

[Edit] His works
Birds Without Wings (Poetry) - 1960.
Olive leaf (poetry) 0.1964
A Lover from Palestine (poetry) 1966
Last night (poetry) 0.1967
Soft rain in the fall of a remote (poetry).
Diary of the normal grief (thoughts and stories).
Diary of a Palestinian wounded (poetry)
Baby who rises (poetry) 0.1970
Try No. 7 (poetry).
Eulogy to High Shadow (poetry).
Is a song ... Is a song (poetry).
Do not apologize for what I did (poetry).
Weddings.
Birds die in the Galilee 0.1970
I love you or do not love you (poetry) 0.1972
That voice, and this is suicidal lover 0.1975
Siege to praise the sea (poetry).
Something from home (poetry).
Memory for Forgetfulness.
Bye bye, O ye of war and peace (Articles).
Flower of almond or beyond
In the presence of absence (text) - 2006
Why did you leave the horse alone 0.1995
Identity card (poetry)
The butterfly effect (Poetry) - 2008
Since you are now someone else (June 17, 2008, in which he criticized the Palestinian infighting).
«I do not want these are the poem that ends» Court last issued after the death of poet Mahmoud Darwish, Riad Dar Al-Rayes in March 2009
[Edit] Death
Died in the United States of America on Saturday, August 9, 2008 [12] after the conduct of open-heart operation in the Texas Medical Center in Houston, Texas, which entered later in a coma, leading to his death after doctors decided at the hospital, "Memorial Hermann" (in English: Memorial Hermann Hospital) remove the life support systems based on its recommendation.

And Palestinian Authority Chairman Mahmoud Abbas 3 days of mourning in all the occupied Palestinian grief over the death of Palestinian poet, Darwish, describing the "Old Palestine" and "a leading cultural project talk, national commander illustrious and generous" [13]. Laurie has his body buried on August 13 in the city of Ramallah, where there has allocated a plot of land in the Ramallah Cultural Palace. The announcement was made that the palace was named "Mahmoud Darwish Palace of Culture."

Having participated in his funeral, thousands of Palestinian people have also attended his family from the territory of 48 other personalities, headed by Palestinian Authority President Mahmoud Abbas. Body was removed by the poet Mahmoud Darwish in Ramallah after his arrival in the Jordanian capital Amman, where there were many personalities from the Arab world to see him off.

[Edit] In Music
His poems have developed many of the songs and chants such as: Marcel Khalifa, Ahmed Qaabur, Bashar Zarkan, wma

[Edit] External links
Mahmoud Darwish, the official site
Identity of the Soul
Another hunter Mahmoud Darwish, "The Dice Player": self-pity and foreseeing death
Agenda
Poems by Mahmoud Darwish Audios
Video Mahmoud Darwish
Poems by Mahmoud Darwish
Article author Salman reconciliation for Mahmoud Darwish in the newspaper "Haaretz" in English, September 2008: He made a homeland of words
Sevlaizishn site of Islam (Islamic Civilization)

Photos funeral of poet Mahmoud Darwish
«Was what I would be» ... gone Mahmoud Darwish. Ali "Al Awan" (essay)
What did they say about Mahmoud Darwish
Poems by the poet Mahmoud Darwish in English
Poems by the poet Mahmoud Darwish in Arabic
Mahmoud Darwish's funeral video
Photos of the house of mourning the late Mahmoud Darwish
Illustrated poems of the poet Mahmoud Darwish
[Edit] References
Arab poets of the Renaissance book of Professor Faleh authentic Kilani

^ Newspaper - access date August 9 -2008
^ Middle East Online - access date August 9 -2008
^ Deutsche Welle / DW-WORLD/Arabic - access date August 9 -2008
^ Author of the Declaration of Independence and the Palestinian encountered severe complications / Arab Net - access date August 9 -2008
^ Site Mahmoud Darwish - access date August 9 -2008
^ Please debate, Mahmoud Darwish, poet of the occupied territory. Dar Al-Hilal of the second edition. P. 97
^ IRIN - access date August 9 -2008
^ BBC ARABIC.COM - access date August 9 -2008
^ Arab Net - access date August 9 -2008
^ Mahmoud Darwish, Al Jazeera Net - access date August 9 -2008
^ Interview with him in Hebrew, published in "Zu Hder" 1969
^ Death kidnaps the great Palestinian poet Mahmoud Darwish, / Corporation - access date August 9 -2008
^ Abbas Darwish means "star of Palestine" and declared three days of mourning / CNN ARABIC - access date August 9 -2008
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
امير الحب
عضو ماسي
عضو ماسي
avatar

الدولة : فلسطين
ذكر
عدد المساهمات : 420
تاريخ الميلاد : 03/04/1994
تاريخ التسجيل : 14/09/2010
العمر : 23
الموقع : www.yoar.yoo7.com
العمل : طالب في مدرسه العشاق
المزاج المزاج : مبسوط جدا

مُساهمةموضوع: رد: نبذةعن محمود درويش مترجمة بانجليزية   الخميس نوفمبر 04, 2010 9:50 am



الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ABOHUMZA
عضو ذهبي
عضو ذهبي
avatar

ذكر
عدد المساهمات : 371
تاريخ الميلاد : 11/03/1995
تاريخ التسجيل : 15/09/2010
العمر : 22
الموقع : ABOHUMZA
العمل : يا اسفاه
المزاج المزاج : راحل

مُساهمةموضوع: رد: نبذةعن محمود درويش مترجمة بانجليزية   الخميس نوفمبر 11, 2010 12:16 pm

يا زلمة روح اتنيل انتا ومحمود درويش
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
نبذةعن محمود درويش مترجمة بانجليزية
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
مـنـتـديـات الـجـيـل الـصـاعـد :: ™*•.¸¸.™ الأقسام التربوية والتعليمية ™.¸¸.•*™ :: منتدى للصف العاشر-
انتقل الى: